Doar dus..

avertizare-de-vant-puternic-in-estul-munteniei-pe-litoral-si-in-delta-dunarii-pana-la-ora-17-30-158670

Îi ceață-i întuneric, și-i frig, atât de frig..

Închis-am ochii trist, închis-am pe vecie,

Ucis-am fără voie, Lumina-n țipirig

Nicicând n-oi mai deschide, eu, porțile din vie.

 

Ți-ai copt și strugurii, și vin stors-ai din ei,

‘cel negru vin, ce curs-a-n a Golgotei țărână

‘cel vin ce către seară, în numele-mi să-l bei,

Când o s-auzi cântând, fluier bătrân spre stână..

 

Venit-a Moartea rece, cu zâmbetu-i nebun,

Cu chipul de cleștar, cu buze sângerii,

O-mbrățișai cu foc, pe sub al meu zăbun

Și goliciunea-i rece, cu mine-i încălzii.

 

Șoptitumi-a într-una, că n-are să mă lase,

Nicicând nu o să-mi plece. Nici eu nu o să-i plec.

La pieptul ei mă strânge, și-n al meu piept sunase

– O ultimă bătaie, de inimă, – dar sec.

 

Din cerul de-abanos, se lăcrimă o stea,

Cu ochii înghețați, scruta-i lina-i cădere

Pe chipu-mi vinețiu, citii plecarea mea,

Spre ultime tărâmuri, fără de mângâiere.

 

Eu o să-mi văd Hristoșii, și poate Dumnezeii

Hălăduind pe lume, printre morminte vechi,

Fără de nume ele. Strigav-or pocânzeii

Spre albii porumbei, ce zboară în perechi.

 

De sub copac de raze, și caldă auroră

În negura eternă, ajuns-am făr’ de veste,

Îi ceață și-ntuneric, sfârșeală bicoloră,

Viața-i doar o frântură.. un ciob dintr-o poveste..

 

 

 

Lasă un răspuns

